Velkommen til Eidsiva Bredbånds kundeservice og supportforum! Her vil du finne svar på det du lurer på. Dersom du ikke finner det du leter etter, er vi her for å hjelpe deg!
Vi er tilgjengelig for å svare på dine henvendelser i forumet alle hverdager mellom kl. 08.00 og 16.00.
Kundeservice kan du kontakte når som helst på telefon 612 00 612.
Eidsiva Bredbånd
Vårt mål er at alle, uansett hvor du bor, skal ha tilgang til fibernett med de beste bredbåndstjenestene. For å få dette til samarbeider vi med energiselskaper, lokale dugnadslag, kommuner og fylkeskommuner. Dette er samfunnsoppdraget vårt, og vi er stolte av å gjøre denne jobben!
Så leit å høre at du opplever problemer med lyd på TV-en. Ettersom det kan være mange forskjellige årsaker til at du kan oppleve problemer med lyden på tv, anbefaler vi at du tar kontakt med oss direkte på telefon 612 00 612 eller via innlogget chat via Mine Sider. Jeg legger ved noen generelle tips du kan prøve for å se om dette løser problemet:
Aller først så ønsker jeg at du foretar en strømstans av router og dekoder. Dette gjør du ved å trekke ut strømledningen på routeren og dekoderen, og la denne være frakoblet i 15-20 sekunder før du kobler den til igjen.
Om dette ikke fungerer, anbefaler jeg at du prøver en fabrikkreset av dekoderen og routeren din. Dette gjør du slik: På baksiden av den trådløse routeren din er det et hull merket "reset". Finn en spiss gjenstand (f.eks. nål, binders eller kulepenn) og trykk inn knappen i hullet i ca. 10-15 sekunder. Routeren vil da resettes tilbake til fabrikkstandard.
Videre må jeg be deg passe på at dekoderen er tilkoblet direkte til routeren fra oss, eventuelt dersom den kobles til en switch, så må denne switchen ha støtte for IGMP v2 snooping.
Om ingen av disse tipsene fungerer, anbefaler jeg som nevnt at du tar kontakt med oss på telefon eller innlogget chat for et mer direkte feilsøk enn hva vi kan gjøre her på forumet.
Hilsen