Tregt nett

Veldig tregt nett, har meldt fra om dette tidligere også. Har ny dekoder og ruter. Spole en film eller fungerer dårlig, bildet fryser enkelte ganger uansett kanal. Teksting faller ut. Er det en kombinasjon mellom dårlig kapasitet i nett og dårlig programvare.
Føler man ikke får den varen man betaler for.
Stein Rud

Kommentarer

  • Hei Stein!

    Det er beklagelig å høre at opplevelsen med ny dekoder og ny ruter ikke har vært optimal til nå. Fikk du noe svar på det angående nettverket sist du tok kontakt? Er dekoder kablet til ruteren eller kjører du den over trådløst nettverk? https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/modell-a/faq/

    Du kan resette dekoderen ved å holde inne "reset" knappen/hullet bak på dekoderen med en binders eller lignende i ca. 10-15 sekunder. Dersom dette ikke bedrer situasjonen anbefaler jeg at du tar kontakt med vår tekniske avdeling på 612 00 612 for raskest mulig hjelp.

    Ha en fin dag,
    - Roger
    Roger Kundebehandler

  • Dette er for dårlig.  Vurderer å gå over til Mobil-nett-løsning. som gir mer enn 100 Mbit/s på 4G. Har nettopp skiftet router og PS til fibermodemet.  Samme problem med PC og iPhone.
    Svend-Kristian Martinsen
  • Hei, Stein

    Det er beklagelig å høre om problemene du oppgir. Dette er nok ikke et problem relatert til kapasitet og programvare.

    Anbefaler å ta en fabrikkresett av TV-dekoderen. Hold inne "reset" knappen/hullet bak på dekoder i ca. 10-15 sekunder. Gjør også det samme på ruteren. Hjelper ikke dette anbefaler jeg å ta kontakt med oss direkte på 612 00 612 eller via innlogget chat for raskest mulig hjelp.


    Ha en fin dag,
    - Roger
    Roger Kundebehandler

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.